Sustainability, globalization, culture and work

Main Article Content

João Almeida Santos
Getulio Kazue Akabane
Eduardo Biagi Almeida Santos
صندلی اداری

Abstract

This paper discusses the development process and the influence of globalization on culture and behavior of society seen on reflexes in the consumer market and how they participate or interfere in sustainability. Whereas globalization as a process of interaction between people in general originated in trade and political relations, reflections on the culture and behavior of society are inevitable from the point of view of consumption of products that are offered for new consumers in these markets that are in the process of globalization. Considering this necessity, it is important to consider the sustainable use of resources and by-products. This article is a reflection on sustainability, globalization, culture and work, and can be summarized in: a) identifying the consequences of globalization on employment from the use of technology, b) the consequences of globalization on culture are positive or negative for both involved, c) benefits globalization and society have with new, better and cheaper products to meet the population needs and d) how sustainability is in this consuming-producing context.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Articles
Author Biographies

João Almeida Santos, Universidade Metodista de São Paulo Universidade Adventista de São Paulo

Master in Business Administration

Getulio Kazue Akabane, Universidade Anhanguera

Phd. Business Administration

Eduardo Biagi Almeida Santos, Universidade Nove de Julho

Masters in Business Administration

References

ALBANDES-MOREIRA, L. A. (2004) Pós-globalizacao, administração e racionalidade econômica: a síndrome do avestruz. Rev. adm. contemp. [online], v. 8, n. 4, p. 215-217. ISSN 1982-7849. http://www.scielo.br/pdf/rac/v8n4/v8n4a11.pdf

AMORIM, W. A. C.; FISCHER, A. L. (2009) Aprendizagem Organizacional: uma análise sobre o debate e a escolha de categorias para estudos de caso. Perspectivas Contemporâneas, Campo Mourão, v. 4, n. 1, p. 101-125, Jan./Jun. ISSN: 1980-0193.

BARBIERI, J. C. et. al. (1991) Inovação e Sustentabilidade: novos modelos e proposições. Revista de Administração de Empresas, v. 50, n. 2, p. 146–154, doi: 10.1590/S0034-75902010000200002

BARBOSA, L. (2009). Cultura e Diferença nas Organizações. Sao Paulo: Atlas, 2009.

BARBOSA, L.; VELOSO, L. (2009) A Cultura do Outro: interculturalidade e dialogia nas empresas in Cultura e Diferença nas Organizações. Sao Paulo: Atlas, p. 161.

CAMINHA, M. (2009) A vida para o consumo: sujeitos como mercadoria. Niteroi: REVISTA DO PROGRAMA DE PÓS‐GRADUAÇÃO EM COMUNICAÇÃO ‐ UNIVERSIDADE FEDERAL FLUMINENSE. nº 20, agosto. P. 206. http://www.scielo.br/pdf/rsocp/n23/24633.pdf

DIAZ, L. M. (2005) Más ética, más desarrollo. Revista Convergencia. Universidad Autónoma del Estado de México. Toluca: Mexico, v. 12, n. 38, p. 413-421. http://redalyc.uaemex.mx/pdf/105/10503818.pdf

DOWBOR, L. (2010) Democracia Econômica: Alternativas de Gestão Social. Ensaio Teórico. http://dowbor.org.

FREITAS, M. E. (2010) Cultura Organizacional: Evolução Critica. Coleção Debates de Administração. Sao Paulo: Cengage Learning.

HUGON, P. (1959). Histórias das Doutrinas econômicas. Sao Paulo: Editora Atlas S/A [atual Atlas], 5ª edição.

KLIKSBERG, B. (2008). Más ética, más desarrollo. Argentina: Editora Argentina.

KRUGMAN, P. (2002). Fragmentos da globalização. Entrevista Revista HSM, 2002. http://www.hsm.com.br/artigos/fragmentos-da-globaliza%C3%A7%C3%A3o

MACHADO-DA-SILVA, C. L.; GUARIDO FILHO, E. R.; ROSSONI, L. (2006) Campos Organizacinais: seis diferentes leituras e a perspectiva de estruturação. RAC, Edição Especial. p. 159-196.

MEIRA, S. (2010) Os 6 Cs do futuro do trabalho. Entrevista Revista HSM. http://www.hsm.com.br/artigos/os-6-cs-do-futuro-do-trabalho

MIRANDA, A. (2000) Sociedade da informação: globalização, identidade cultural e conteúdos. Ci. Inf., Brasília, v. 29, n. 2, p. 78-88, maio/ago. http://www.scielo.br/pdf/ci/v29n2/a10v29n2.pdf

MOTTA, F. C. P.; CALDAS, M. P. (2011) Cultura Organizacional e Cultura Brasileira. Sao Paulo: Atlas.

PORTASL HOFSTEDE: http://www.geerthofstede.com/

SANTOS, T. (1994) Globalização e Regionalização na Economia Mundial. Biblioteca da Universidade Federal Fluminense. Mimeo.

SCHEIN, E. H. (2009) Cultura Organizacional e Liderança. Sao Paulo: Atlas.

SILBER, S.; LIMA, M.; VASCONCELOS, M. A. S. (2010) Gestão de Negócios Internacionais. Sao Paulo: Saraiva.

Most read articles by the same author(s)

فروشگاه اینترنتی