The restrictions covered in the distribution of fractional loads: a case study

Main Article Content

Tassiana Vieira Santos
Marilene Rosaria Santos
Gisele Correia Macario
Kyvia Barros Moreira
Thainah Amaral
صندلی اداری

Abstract

As the economic crisis in Brazil advances, many transport companies on road charges, are losing ground in the market for lack of planning, quality services, high costs of transshipment and lack of information to its customers. More and more companies have been adjusting to market trends in order to become more competitive and improve their service levels, providing quality and punctual delivery and collections, for that they rely on technology and softwares to improve their performance and reduce costs on shipping.

This article aims to analyze the constraints faced in the distribution of fractional loads, in a HUB operation, distribution and collection of a large company, acting as a support arm for this operation, in the metropolitan regions of São Paulo and how to present possible and  practical solutions from the techniques and concepts of distribution logistics aligned to technology of routing Road Show software, demonstrating how technical knowledge can add value to the business.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Articles

References

BALLOU, R. H. (2010) Logística empresarial: transportes e administração de materiais. São Paulo: Editora Atlas.

BARROS, A. J. S.; LEHFELD, N. A. S. (2000) Fundamentos de Metodologia Científica. São Paulo: Makron.

BATALHA, M. O. (1997) Gestão Agroindustrial, São Paulo: Atlas.

CAIXETA FILHO, J. R; MARTINS, R. S. (2009) Gestão Logística do Transporte de Cargas. São Paulo: Editora Atlas.

CET, Companhia de engenharia de tráfego, restrições de caminhões. Available in http://www.cetsp.com.br/consultas/caminhoes.aspx. Access: 05/10/2016.

FOLLMANN, N. (2009) Adaptação da teoria das restrições a operação de empresas de transportes de cargas fracionadas. Dissertação (Mestrado) – Universidade Federal de santa Catarina, Florianópolis, 2009.

G1 Globo. (2012) Entenda como funciona a restrição aos caminhões em sp. Available in: http://g1.globo.com/sao-paulo/noticia/2012/04/entenda-comofunciona-restricao-aos-caminhoes-em-sp.html. Access: 05/10 /2016.

GIL, A. C. Como elaborar projetos de pesquisa. São Paulo: Atlas, 1996.

GOLDRATT, E. M. A. (2002) Meta: um processo de melhoria contínua. 2ª ed. São Paulo: Editora Nobel.

HAUSER, R. J. (1986) Competitive forces in the u.s. inland transportation industry: a regional perspective. Logistics and transportation review. Available in: https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.elsevier-eed937f3-85e0-3a4d9cb4-0b2bb80b0f. Access: 23/09/2014.

HSU, J. L.; GOODWIN, B. K. (1995) Dynamic relationships in the market for ocean grain freighting service. Disponível em http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cjag.1995.43.issue2/issuetoc Acesso em 23/09/2016.

LOPES, L. A. S; MELO JUNIOR, C. S. (2003) Roteirização simplificada. Revista Tecnologística, São Paulo, n. 89. ano VIII.

MAYERLE, S. F.; RODRIGUES, H. F. (2014) Teoria das restrições aplicada a logística. Revista Mundo Logística, São Paulo, n. 42, p. 64-72, set./out.

NOVAES, A. G. (2001) Logística e gerenciamento da cadeia de distribuição: estratégia, operação e avaliação. Rio de Janeiro: Campus.

SANTIAGO, T. (2012) Prefeitura estuda adotar rodízio de veículos em todas as vias de sp. Available in: http://g1.globo.com/saopaulo/noticia/2014/09/prefeitura-estuda-adotar-rodizio-de-veiculos-em-todas-viasde-sp.html. Access: 05/10/2016.

SELLTIZ, C. (1967) Métodos de Pesquisa nas Relações Sociais. São Paulo: Herder.

TRIVIÑOS, A. N. S. (1987) Introdução à pesquisa em ciências sociais: A pesquisa qualitativa em educação. São Paulo, SP: Atlas.

فروشگاه اینترنتی