A bibliographical analysis in the literature of value co-creation in private higher education between the years 2006 to 2016

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Maicon da Silva
Luis Carlos Alves da Silva
Flávio Régio Brambilla

Abstract

The present research aims to present a bibliographical analysis of scientific publications on the theme "value co-creation in private higher education", carried out from 2006 to 2016. Methodologically, this article was carried out through a bibliographical survey, with the objective of selecting the publications made in scientific journals in the pre-stipulated period. Form 54 publications were selected. It was observed that in the year 2016 there were the highest number of publications (10), already years of 2006, 2007 and 2013 were the ones with the lowest number of publications (2). Also, it was identified that the authors that obtained the most prominence in the research were Robert F. Lusch and Stephen L. Vargo, where they obtained (5) publications each. In relation to the most published journals on the subject were Journal of Business Research and Journal of Service Management, with (3) publications each. In this context, it was possible to note that the words that were the most successful in high repetition were: value co-creation, logic dominant of service, value, service. The relevance of this research comes from the moment that value co-creation is seen as an important tool for marketing administration allowing for constant improvements through the exchange of experiences between teachers and students in the classroom environment. Thus, in private higher education, student satisfaction and value creation are the result of individual or joint actions (institution, teacher and student).

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Author Biographies

Maicon da Silva, Universidade de Santa Cruz do Sul

Mestre em Administração. Especialista em MBA em Gestão Empresarial, MBA em Gestão de Pessoas e Recursos Humanos, Docência no Ensino Superior e Docência no Ensino Técnico e Profissional. Pós-Graduação em Tutoria em Educação a Distância. Graduado em Administração (Bacharelado). Sócio Proprietário (Administrador) da Empresa Fácilserv Serviços Terceirizados Ltda. Administrador (Responsável Técnico) das Empresas Apolo Construtora Ltda, Seidel e Bergmann Ltda, RHCIDADE Soluções Humanas Ltda. Experiência no setor administrativo público e privado. Elaboração de projetos e captação de recursos do Governo Federal e Estadual. Contratação e Gerenciamento de Pessoal. Direto de Marketing. Treinamento e Desenvolvimento de Profissionais. Assessoria de Imprensa.

Luis Carlos Alves da Silva, Universidade de Santa Cruz do Sul

Mestrando em Administração na área de Gestão Estratégica de Marketing no PPGA da Universidade de Santa Cruz do Sul (2019). MBA Executivo em Gestão de Pessoas - Faculdade Unyleya (2017) Pós-Graduação Docência no Ensino Técnico e Profissional - Instituto Interclasse (2018) Graduado em Administração pelo Centro de Ensino Superior Dom Alberto (2015). Consultor pela Controler Assessoria Empresarial. Experiência em Gestão de Estoques, Implementação de Sistemas, Gestão Comercial, Gestão de Marketing. Professor do Centro de Educação Profissional Unisc (2019). Bolsista do Programa BIPSS - Bolsas Institucionais para Programas de Pós-Graduação da Universidade de Santa Cruz do Sul, RS, Edital 01/2019

Flávio Régio Brambilla, Universidade de Santa Cruz do Sul

Bacharel em Administração. Bacharel em Direito. Especialista em Recursos Humanos, Gestão Organizacional, Educação a Distância e Gestão Educacional. Mestre em Administração e Negócios: Marketing. Doutor em Administração. Professor Universitário (Mestrado em Administração). Pesquisador (interesse principal de pesquisa): Marketing Estratégico; Lógica Dominante do Serviço; Cocriação de Valor; Marketing de Relacionamento e CRM; Recuperação de Serviço. Consultor Organizacional. Professor e Coordenador Adjunto do Mestrado em Administração da Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC).

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